14 juli 2008

IK HEB EEN BAAN !!!

Ik had vandaag mijn 1e sollicitatiegesprek en ik ben aangenomen !! Het gesprek ging eigenlijk wel goed, ik kon zo goed als alles verstaan en mijn eigen verhaal duidelijk vertellen in het Noors...maar er waren nog 3 andere kanditaten voor mij en ik vond dat het gesprek erg kort was en dat ze niet zoveel vroegen aan mij....dus eigenlijk dacht ik dat ze hun keuze al gemaakt hadden voor ik binnenkwam.

Het is een 60% functie als medewerkster boekhouding bij het bedrijf Polybulk in Brevik. Ik ga daar samen met 1 andere vrouw de boekhouding doen. Het lijkt heel erg op de baan die ik in Nederland ook had de laatste 10 jaar. Het is hier heel lastig om een deeltijd baan te vinden, want bijna iedereen werkt 100%, dus ik heb daarom de laatste week ook al rondgekeken op het net om een baan te vinden in Larvik of andere plaatsen iets verder weg.
Dit bedrijf zit 5 min. bij mijn huis vandaan....aan het water tussen de grote bruggen van Brevik.

De eerste week van augustus gaan we op vakantie in Noorwegen, daarna heeft Florian een proefweek op het kinderdagverblijf en daarna gaan we aan het werk....eindelijk....want die 9 maanden thuis zijn is niets voor mij, ik heb er graag een baan bij !!!

Maar om de kinderen hier goed te laten wennen hebben we gekozen dat ik nog niet gelijk ging werken. Florian is er nu wel aan toe om lekker met andere kinderen te spelen en alle vriendinnen van Sanne zitten ook op de naschoolse opvang, dus dat komt allemaal wel goed !!

Yes....een baan !!

5 opmerkingen:

Gerlinda & Okke Bloem zei

Gefeliciteerd met je baan.
Goed zeg dat je gelijk ook als boekhouder weer aan de slag kan.

Ik heb diverse keren gesolliciteerd bij diverse banken, maar daar zien ze mij nog niet zo zitten. Voornamelijk vanwege de taal. Ze vinden die dan niet goed genoeg, terwijl het wel heel goed gaat. Dus dit is echt super.

Anoniem zei

Super!!!
Gefeliciteerd!
wat gaaf dat je een baan vlak bij huis hebt gevonden en nog deeltijd ook. Geniet nog van de vakantie, gaan wij ook doen woensdag. lekker 10 dagen naar duinrell.
Groetjes vanuit Deventer.
Liefs Marijke

Anoniem zei

Van harte gefeliciteerd met je nieuwe baan!!
Fijn hoor heb je dat ook geregeld en dan ook nog wat je wilde.
Zo begin je de start na de vakantie goed.

Groetjes Nancy

Anoniem zei

Hey Gien!

Gefeliciteerd met je nieuwe baan!!!
Wat super zeg! Spannend!

Groetjes uit Deventer

Anoniem zei

Hahaha, anoniem is ik, Anja, oeps foutje.... haha!