10 mei 2010

Weekje Nederland

Sanne, Gina en Indy (dochter van Johanna)

Samen met Sanne en Florian ben ik een weekje naar NL geweest. We kunnen niet meer reizen van Torp naar Weeze, die vlucht is verdwenen, dus zijn we wezen vliegen vanaf Rygge. Eerst anderhalf uur met de auto naar Horten, daar de pond over naar Moss en vanuit Moss nog een kwartier naar het vliegveld Rygge. Florian en opa bij de Mac

Sanne heeft een nachtje bij haar hartsvriendin Nathalie gelogeerd en daarna mocht ze 2 nachten bij haar vriendin en nichtje Laurie logeren, die met haar ouders op Pagedal in Stadskanaal op vakantie waren, vanuit daar heeft ze nog 1 nachtje bij haar tante Johanna en oom Yannick gelogeerd en nog een nachtje bij opa en oma in Apeldoorn....zij heeft zich wel super goed vermaakt met al haar vriendinnen.

Florian en ik konden bij mijn ouders logeren die week, gelukkig was mijn vader zo goed te pas dat we gewoon in hun huis konden slapen en dat was wel net zo gezellig !! De eerste dagen had mijn vader erge pijn in zijn rug en later ging het gelukkig iets beter. Wel goed om hem zo mee te maken, hoewel het ook wel heel naar is om hem met pijn te zien. Heel erg dubbel dus...maar ik heb genoten van alle uurtjes thuis bij hem en bij mijn moeder en het was goed om thuis bij ze te zijn en mee te maken hoe ze het nu hebben. Het is een grote operatie geweest en hij hersteld volgens het schema goed, maar het is en blijft heel erg heftig om hem zo te zien. Ook de nachten zijn nog pijnlijk, maar wel steeds ietsje beter.

We zijn nog 2 dagen naar Pagedal geweest. Vooral maandag was het heel erg koud. Het was een graad of 10, maar het voelde kouder aan dan -5 in Noorwegen...brrr.....We hebben een broodje gegeten bij Lianne en GJ in de caravan en we zijn bij ome Jan en tante Bea geweest. Ook heb ik nog even een kop koffie gedronken bij Juud en even gekletst met Astrid, Mirjam en nog een paar anderen op PD. Ook woensdag zijn we nog een dagje richting PD geweest, gelukkig was het toen iets aangenamer buiten. We hebben tussen de middag bij mijn schoonouders gegeten en daar waren Ferry, Marijke en Mick ook. Florian heeft genoten van de trampo en alle speeltuintjes en Sanne was druk met alle activiteiten die er te doen waren op PD, hutten bouwen, bioscoop, pagedalloop enz. enz.
De trampo op Pagedal

Thuis bij mijn ouders ben ik met Florian op stap geweest, zodat mijn vader s' middags nog even lekker kon slapen. We zijn op de fiets weggeweest, Florian voorop en dat vond hij weer helemaal geweldig, dat doen we hier niet in Norge. Naar mijn opa en oma van Asselt geweest, naar de kinderboerderij en naar het zwembad.
de kinderboerderij in Zevenhuizen

Samen met mijn ouders hebben we nog 2x gezellig gestadt en zijn de kids verwend door opa en oma, mooie gympen en een jas voor Sanne en een mooi oranje voetbalshirt, cap en zonnebril voor Florian. We hebben gezellig geluncht bij Deli France en we zijn een keer naar de Mac geweest.
Florian heeft een nieuw kapsel...stoere stekkels...

Verder heb ik de koffers weer gevuld met Senseo, hagelslag en chocola en moesten we na een weekje weer afscheid nemen van iedereen. Dat viel wel heel erg zwaar, vooral het afscheid op het vliegveld in Weeze van mijn vader, Sanne was in tranen en ik had het er ook wel heel erg moeilijk mee om weer afscheid van hem te nemen !! Ik ben blij dat ik zulke lieve ouders heb en ik ben blij dat ik weer ontzettend van ze heb kunnen genieten in die week !!!


Ondertussen moest WJ in Norge gewoon werken en heeft hij in zijn avonduren de veranda aan de voorkant uitgebouwd, een leuke verrassing toen we thuis kwamen !!



Na het koude weekje konden we afgelopen weekend weer lekker buiten eten. 's Ochtends op de nieuwe veranda en 's avonds achter ons huis onder de afdak, we wonen zoooo mooi en genieten zo van alle zon die we de hele dag rond ons huis hebben.

Zaterdag hebben we gelijk weer een leuke tocht gemaakt, niet lang, maar wel even weer lekker...5 min. rijden van ons huis parkeerden we onze auto en daarna was het nog 10 min. lopen en kwamen we uit bij een bankje met een prachtig uitzicht, in de verte konden we de sneeuwtoppen zien.
Ik heb het heel erg naar mijn zin gehad in NL, maar ik ben toch zo blij om in dit mooie Norge te wonen en te genieten van het mooie land en van alle tijd die we als gezin samen hebben !! Op mijn werk gaat de zomertijd in en dat betekend elke dag om 15 uur vrij !! Wij gaan hier weer genieten van een nieuwe week in het prachtige Norge.....Gina
Hieronder een link naar foto's van ons weekje NL: http://picasaweb.google.no/GinaOlthuis/WeekjeNLMei2010?feat=directlink

1 opmerking:

Karien zei

Je maakt me bijna jaloers...