21 mei 2010

Een verdrietig weekje...

Ivarsand...
Afgelopen maandag heeft mijn vader weer een scan gekregen en daarop was te zien dat hij uitzaaingen heeft op zijn andere nier, lever en de uitzaaingen op de longen zijn groter geworden. We hadden allemaal gehoopt dat alles iets rustiger zou worden na de operatie, omdat de bron was weggehaald, maar het tegendeel is eigenlijk waar.

Een verdrietig weekje dus voor hem, mijn moeder en voor ons als broer en zussen, gelukkig hebben ze veel aan elkaar, zowel mijn ouders als mijn broer en zusjes zien elkaar veel en kunnen veel met elkaar erover praten. Mijn ouders zijn er naar omstandigheden heel goed onder. Mijn vader heeft vanaf kinds af aan geloofd in God en een goed leven gehad en daarom kan hij terugkijken op een mooi en goed leven en daarom heeft hij ook rust en is er geen sprake van paniek, alleen maar van verdriet en dat is natuurlijk ook heel logisch.
Florian probeerd ook met z'n vader te timmeren...


Het is moeilijk om dit allemaal weer zo op afstand mee te moeten maken, ik kan ze weer even geen dikke knuffel geven en even met ze meehuilen, maar het is niet anders en ik weet dat er veel mensen aan ons denken en voor ons bidden en dat zal helpen !! Gelukkig hebben we internet en bellen we veel met elkaar....maar ik mis ze vreselijk nu !!!!


Ondertussen gaat het gewone leven ook gewoon door, hoe raar en hoe dubbel het ook is, zo is het gewoon. Het is mooi weer geweest hier de afgelopen week, woensdag leek wel een hoogzomerdag, het was bijna 30 graden in het zonnetje en dat was heerlijk !!
Groot subtropisch zwembad in Skien



We hebben een lang vrij weekend achter de rug ivm hemelvaart, WJ had de vrijdag erna ook vrij en de maandag ook, want toen was het 17 mei, de nationale feestdag van Norge. We zijn naar het zwembad in Skien geweest een dagje, een dagje shoppen in Hercules, een groot overdekt winkelcentrum in Skien, we hebben een avond gevist en lekker bij het water gezeten, we zijn een avondje op bezoek geweest bij Luc en Jelly, nederlanders die hier vlak bij ons wonen, WJ heeft de veranda voor een deel weer afgemaakt en we hebben meegekeken naar het 17 mei feest van de Noren.
17 mei...Grasmyr

Vooral dat 17 mei feest blijft een wonderlijk feest. Het hangt vol van ouderwetse tradities, zoals een optocht met een muziekkorps, met vlaggen en met schoolkinderen, clubs en andere stichtingen die ook allemaal hun eigen schild hebben. Verder hebben heel veel mensen een bunad aan, een traditioneel klederdracht, ook jongelui en kinderen lopen hier in, daarna zijn er saaie toespraken en spelletjes voor de kinderen bij stadhuizen of schoolpleinen en uiteraard wordt er weer pølse (worstjes) en ijs gegeten.

....Auto wassen op 17 mei...niet echt zoals het hoort
Voor ons blijft het nog steeds heel apart en is het vooral kijken wat we doen en het blijft saai en ouderwets in onze ogen, maar de noren zijn helemaal vol van hun 17 mei feest en wij hebben lekker een dagje extra vrij.

Dit weekend is het pinksterweekend, dat betekend weer lekker een dagje extra vrij op maandag !! Zondag gaan we een dagje naar Brunstad en verder vermaken we ons altijd wel op zulke vrije dagen, genoeg te doen en te zien hier in Norge......



Ivarsand, ons favoriete plekje om te vissen, zwemmen en rotsen te beklimmen, 10 min. bij ons vandaan...

3 opmerkingen:

Gerlinda & Okke Bloem zei

Hoi Gina,

Wat een naar nieuws nou over je vader. Ik snap best dat je nu denkt, wat zit ik ver weg. Maar de moderne tijd geeft ons wel de middelen om veel te bellen en te internetten. Nou hou vol en veel sterkte daar de komende tijd.

Fijn pinksterweekend,

Gerlinda

Ans zei

Schrok wel even van je berichtje over je vader. Kan me heel goed voorstellen dat het dan moeilijk is om hier te wonen. Wens jullie heel veel sterkte.

Probeer er toch een goed Pinksterweekeind van te maken met de kinderen.

Ans

Bouwjaar68 zei

Hoi Gina,

Wat een triest nieuws.
Sterkte toegewenst!

Emmy