19 april 2010

Feestje Sanne




"Jarige" Sanne....

Sanne was in januari jarig en eindelijk....hebben we afgelopen vrijdag haar feestje voor vriendinnen gevierd. De afgelopen 2 jaar zijn we rond haar verjaardag altijd in NL geweest en hebben we haar verjaardag daar gevierd, maar deze keer werd het een noors feestje moest het precies gevierd worden zoals al haar klasgenootjes het vieren.
High School Musical tafelversiering
Beginnen om 5 uur tot half 8. Eerst een spelletje met een fles zodat iedereen het kadootje aan haar kan geven, daarna taco en worstjes eten, daarna nog wat samenspelen en dan chocoladetaart, muffins, chips, veel frisdrank en ijs en daarna weer naar huis met een zakje snoep. Zooo saai en elk feestje is precies hetzelfde, maar daar komen we ook wel steeds meer achter dat dat wel heel erg typisch noors is, dat alles volgens een vaste traditie gaat en natuurlijk zouden we zelf een leuk feestje kunnen organiseren, zoals we die ook in NL gewend zijn. Maar Sanne wil niet meer uit de toon vallen en het is natuurlijk haar feestje, met haar vriendinnen...
flessenspel voor de kado's

Daarna hebben we nog een rustig weekend gehad, zaterdag een feest op Grasmyr en zondag lekker rond het huis rommelen. Samen met Sanne ben ik zondagmiddag nog naar een prachtige film in de bioscoop in Porsgrunn geweest: http://www.yohan.no/ WJ heeft samen met Florian een tochtje gemaakt naar ons oude huis in Brevik en heeft daar een visje gevangen.


En vandaag is het weer maandag en hebben we onze 1e werkdag van de week er weer op zitten...in NL gaat ook alles goed, vandaag heb ik mijn vader weer even aan de telefoon gehad en hij klonk weer heel erg positief. Hij is zaterdag een paar uurtjes naar de Kadijk geweest en zondag naar de verjaardag van GJ, bij Lianne thuis en dat ging hem goed af. Vandaag had hij weer lekker een stuk gewandeld met mijn moeder en hebben ze visite gehad van zijn ouders en zijn broer Wijnand en Jaqueline. Mijn ouders zijn morgen 38 jaar getrouwd, maar ze gaan morgen naar Amsterdam om een gesprek te hebben met de arts die hem geopereerd heeft en dan is er natuurlijk niet echt tijd voor een feestje......hij krijgt daar de uitslag van de tumor en welke gevolgen dat heeft op de uitzaaiingen op de longen. Als ik morgen meer hoor over mijn vader dan zal ik dat hier morgen weer even vermelden....bedankt voor iedereen die aan hem blijft denken !!
Deze foto speciaal voor de opa's en oma's, Florians krijgt het voor het eerst voor elkaar om een echt poppetje te tekenen...en daar is hij zooo trots op !!

Geen opmerkingen: