22 augustus 2008

Barnahage, baan, huis enz.

We wonen alweer bijna een week in ons huisje !! Heerlijk om hier weer terug te zijn. We hadden de afgelopen 8 weken een prachtig appartement, maar er gaat toch niets boven dit mooie huis aan het water !! Afgelopen weekend hebben we gelijk alles goed uitgepakt, zodat we niet weer een tijd in de dozen zitten.

Vanaf maandag ging het met Florian elke dag een stukje beter op de barnahage. Hij had alleen thuis als hij wakker werd al gelijk door dat hij die dag er weer naartoe moest en begon thuis al met huilen, gelukkig was dat donderdag ook over en waren het alleen nog wat tranen bij het afscheid. Ik heb de afgelopen week 4 dagen gewerkt van half 9 tot 3 en Florian lijkt het steeds meer naar z´n zin te hebben. Ze hadden digitale foto´s van hem gemaakt en uitgeprint, zodat we konden zien wat hij gedaan had.

Mijn baan is wel heel erg pittig, ik ben er nu achter gekomen dat het eigenlijk een functie is van accountent en dat ben ik eigenlijk niet...maar ik noteer gewoon zoveel mogelijk van alles wat ze uitlegt en dan maar hopen dat ik het over 4 weken zelf kan. Het is in ieder geval een grote uitdaging die ik wel heel erg leuk vind...dus we doen gewoon ons best !! Het is een heel gezellig team waar ik mee samen moet werken, allemaal een stuk ouder dan ik ben, maar wel leuk. Ik heb een eigen kantoor en dat is ook wel prettig. In de pauze eten we samen met uitzicht op het fjord !! Prachtig, volgens mij blijft dat mooi !!

WJ heeft gelijk op zondag ook de trampoline er al weer neergezet, zodat Sanne en Florian weer kunnen springen !!

´s Avonds genieten we weer van ons uitzicht over het water, want ook dat blijft prachtig, omdat we hier vaak blauwe luchten hebben, schijnt de maan elke avond over het water.

Gisteravond hebben we nog visite gehad van Luc en Jelly en hun 2 kinderen, ze zijn 1 augustus ook geemigreerd naar Noorwegen en hebben een huis gekocht in Stathelle. Toen Luc hier zijn sollicitatiegesprek had in januari is hij ook een avond bij ons geweest, sindsdien hebben we af en toe contact met elkaar gehouden en het was leuk om ze weer bij ons op visite te hebben. Ze wonen nog tijdelijk op een camping in de buurt en zaterdagmiddag gaan we even naar hun toe.


1 opmerking:

Anoniem zei

Heerlijk weer in je eigen huisje.
Slim om alles maar weer zo veel mogelijk gelijk op de plek te zetten. Anders zit je er straks weer tegenaan te hikken.
Fijn dat Florian het nu steeds leuker vind op de barnehage. Dat is voor jou helemaal prettig.
Praten de kinderen nog wel nederlands? Of gaat dat nu een stuk lastiger? Ik ken iemand de dochter daarvan weigert gewoon om nederlands te praten...
Als ik een baan heb dan gaat Thirza ook naar de barnehage. Ze begint nu net een beetje woordjes te praten. Dan gaat ze straks dus gewoon in het noors kletsen dan wordt het helemaal moeilijk om haar nederlands te leren.
Gezellig om af en toe met mensen uit Nederland om te gaan.
Wij gaan nu heel fijn met twee gezinnen om waarvan 1 de collega is van Johannes. Maar eingelijk vinden we dat wel genoeg. Anders is het ook niet goed voor onze intergratie. Ik vind het wel prettig om zo via internet contact te hebben en ervaringen van anderen te lezen.
Geniet maar weer lekker van jullie uitzicht. Daar krijg je trouwens prachtige foto's van met die maan.
En veel succes op je werk. Als het maar leuk werk is dan ga je er wel voor hoe pittig het misschien ook is. Wist je het niet toen je daar solliciteerde?

Fijn weekend.

Groetjes Nancy