23 juli 2009

Ferry, Marijke, Sanne-Frederique en Mick op visite

Vrijdag hebben we Ferry en Marijke en hun 2 kids opgehaald van het vliegveld in Torp. Ze bleven een lang weekend bij ons. Ik mocht een lijstje doormailen met Ned. produkten die ik hier mis, zodat ze die voor mij mee konden nemen, oa. Senseo en lekkere kipkruiden en ik zei voor de grap, neem de Chinees ook maar mee. Wat blijkt, ze hebben een bak bami en nasi gekocht, ingevroren en meegenomen in de handbagage....heerlijk !!!! Vrijdag zijn we gelijk doorgereden naar Brunstad. Het was lekker warm, de kinderen konden op het strand en in de speeltuin spelen en wij konden weer bijkletsen. s' Avonds was de afsluiting van de 1e stevne.

Zaterdag regende het de hele dag en hebben we de middag benut om lekker te shoppen. Als je hier uitverkoop hebt is het ook echt uitverkoop. Heel veel kleding was te koop met 70% korting en dat is natuurlijk wel leuk shoppen.


Zondag hebben we een mooie tocht gemaakt in Langesund, langs de kust is er een wandelpad naar de bunkers. Daar hebben we een vuurtje gemaakt en gebarbequed. Daarna waren we uitgenodigd om een bakje koffie te komen drinken bij Arjan en Elin.


Maandag zijn we weer naar Brunstad gereden, het was supermooi weer en we hebben een boot gehuurd voor de hele dag. We hebben een prachtige route gevaren en bij Tønsberg aan wal gestapt voor een lekker ijsje, ook hebben we onderweg de bbq weer aangestoken en lekkere hamburgers en worstjes gebraden.

De laatste dag, dinsdag hebben we het rustig aan gedaan. Florian en Mick waren flink moe en hebben tussen de middag lang geslapen. Ferry heeft samen met Sanne-Frederique nog een tochtje gemaakt bij ons in de buurt. Marijke heeft mij geleerd hoe ik een overheerlijke aardappelsalade kan maken en toen was het weer inpakken voor de terugreis. We hebben supergezellige dagen gehad samen !!
WJ heeft nu vrij en ik moet volgende week nog 2 dagen werken, maar ik kan zelf bepalen wanneer....dus dat doen we aan het eind van de week, zodat we nu nog even een lang weekend weg kunnen. Vrijdag maken we een dagtocht naar Oslo, even bij de Ikea nog wat kopen voor de kinderkamers en dan door naar Oslo centrum. Zondag gaan we naar Rosendal, een plaatsje richting het westen van Noorwegen. We hebben een hutje gehuurd vlakbij Rosendaal en gaan er 3 dagen naar toe. Misschien kunnen we vanaf Rosendaal een tocht maken naar Bergen.
Beetje rare vakantie dit jaar. We hebben 1 week gezamelijk vakantie en dan zijn mijn ouders hier ook in Noorwegen en zijn we veel op Brunstad. De andere weken moeten we 1 van beide werken, dit komt door mijn nieuwe baan en de verplichte vakantie die WJ dit jaar van zijn werk heeft. Volgend jaar maar weer eens een goede vakantie plannen in Noorwegen....

Geen opmerkingen: