01 mei 2011

Lente.....maar het lijkt wel zomer !!

Florian bij Brunstad

Niet te geloven als ik mijn eigen blog bekijk van 1 maand geleden, al die sneeuwfoto's !! Wat is dat snel gegaan de overgang van winter naar de lente hier. Eerst lag er nog een dik pak sneeuw en de zon ging schijnen en de temperaturen stegen en voor we er erg in hadden zaten we plotseling van de winter in de lente.



Ivarsand, ons favourite strandje

En wat voor een lente, het lijkt wel zomer !! Net als in Nederland is het zonnetje hier lekker aan het schijnen, bijna elke dag een blauwe lucht, maar gelukkig niet zoo warm als Nederland, want daar houden we niet van. Rond de 20 graden is prima !!


Brunstad

We lopen ineens rond in hempjes en op slippers en genieten van onze tuin, van de zee en de mooie plekjes die we weer kunnen opzoeken. Rond de pasen zijn we vrij geweest. Mijn werk was de hele paasweek gesloten, maar ik heb nog 2 dagen thuis gewerkt omdat ik volgende week een weekje naar NL ga. Florian en WJ zijn ook nog naar hun werk en kinderopvang geweest, maar vanaf woensdag waren we allemaal vrij.


WJ vist rechts op het puntje

Ik heb meubeltjes wit geschilderd en WJ is druk geweest in de tuin om coniferen die dood waren te vervangen, de kids spelen weer uren op de trampo en fietsen weer rond. We zijn nog 2 dagen op Brunstad geweest, daar hebben we een keertje bij Jan & Lies gegeten en Lies had ter ere van de geboorte van Seline "noorse beschuit met muisjes" gemaakt, crackers met taartversiering...zo lief !!


23 april is heeft mijn zusje Lianne een meisje gekregen en daarom hebben we onze reis naar NL ook even uitgesteld. Eigenlijk zou ik rond de pasen komen, maar dan had ik kans dat ik de geboorte van Seline net zou missen en het is ook veel leuker om ietsje later te komen omdat ik dan ook langer bij haar op bezoek kan komen. Dus we gaan kennis maken met 2 nieuwe nichtjes, Luna van mijn zusje Johanna, zij is 1 maart geboren en Seline.

Seline

2 grote zussen met hun nieuwe zusjes Seline en Luna

Vandaag gaan we starten met de laatste was en daarna inpakken voor een weekje NL. Ik moet gewoon nog werken tot en met woensdag. Dinsdagavond komt mijn oom, de broer van mijn vader bij ons op visite, daar kijke ik ook wel naar uit. Hij lijkt erg op mijn vaders, dus dat zal ook wel heel apart zijn en woensdagavond nemen we om 9 uur het vliegtuig naar Bremen, daar worden we opgehaald door mijn broer Willem en komen we om een uur of 2 in de nacht aan in Apeldoorn, niet echt geweldige tijden...maar daar kies je zelf voor als je goedkoop wil vliegen via Raynair.

In NL ga ik voor het eerst het graf van mijn vader bezoeken en eens "live" kijken hoe het met mijn moeder gaat nu ze alleen woont. Natuurlijk heb ik veel contact met ze en weet ik dat mijn moeder heel dapper doorgaat alleen, maar het is ook goed voor mijn eigen verwerking om alles mee te maken in Apeldoorn, zodat ik alles ook een plekkie kan geven, want ik ben blijven steken in de begravenis en daarna ben ik niet meer terug geweest.

Het wordt vast een fantastische week, ik kijk er naar uit !!
Tot blogs....Gina


Geen opmerkingen: