06 juni 2010

Langesund


Even een kort blogje, we hebben een heerlijke zomerweek achter de rug. Lekker elke dag buiten eten 's avonds en lang nog van het zonnetje genieten na ons werk. Afgelopen week ben ik 2 dagen examenwacht geweest op mijn werk. Donderdag zat er een bekende van Grasmyr in de klas examen te doen, dus dat was wel even leuk, verder is het maar saai om wacht te zijn. Ik had mijn laptop mee naar binnen genomen, dus kon ondertussen wel even internetten. Vrijdag was ik wacht in de gang en had ik Florian mee, want officieel ben ik vrij op vrijdag en is Florian ook altijd thuis van de kinderopvang. Ze hadden gezorgd voor pizza en cola en er lagen nog ijsjes in de vriezer, dus Florian vermaakte zich wel op mijn werk, lego, puzzels en tekenspullen mee en natuurlijk kon hij uitzendinggemist op mijn laptop kijken....wel gezellig dat hij mee was een dagje !!

Zaterdag was er een shantifestival in het plaatsje Langesund, 5 minuutjes bij ons vandaan. Een beetje een 60+ feest met koren en kraampjes, maar er waren ook ontzettend veel mooie zeilboten en daar zijn wij even bij gaan kijken. Florian vond het prachtig. Sanne was op zaterdag de hele dag weg met alle meiden van 6 tot 12 die op Grasmyr op voetbal zitten. Ze hadden een voetbalwedstrijd met 60 andere ploegen in Breivold in Oslo. Ze vertrok 6 uur vanaf Grasmyr en kwam 8 uur 's avonds weer thuis, ze zijn 2e geworden en ze heeft een superleuke dag gehad.

Zondag zijn we een dagje op Risøya geweest, een afsluitingsfeest van de kinderbijeenkomsten van het afgelopen jaar. Ze hebben opdrachten uitgevoerd en spelletjes gedaan. Ook konden ze lekker zwemmen en op het strand spelen. Het is een prachtig eiland vlakbij Stathelle en we zijn weer verbrand thuisgekomen....we hebben dus weer genoten van ons weekendje....tot blogs....Gina

1 opmerking:

Anoniem zei

Wat een prachtige foto's en heerlijke verhalen om te lezen :)

Jullie kinderen hebben het ook geweldig in Noorwegen he?

Heel inspirerend om te lezen allemaal!