11 maart 2010

Voorjaarszonnetje...







Het is de afgelopen weken heerlijk weer geweest hier in Noorwegen...het voorjaarszonnetje schijnt elke dag en we kunnen lekker buiten zitten tussen de sneeuw. 's Nachts vriest het nog, maar overdag is het soms gewoon warm in het zonnetje. De afgelopen weekenden hebben we weer genoten van de sneeuw, we zijn 2x naar de skipiste in Siljan geweest en we hebben in de buurt sleetje gereden. Sanne heeft een grote iglo in de tuin gebouwd en Florian roetst met een bilslee van de berg sneeuw voor ons huis.

Sanne had een dagje vrij van haar school en mocht met Heleen mee een dagje naar haar oude school, daar heeft ze zo van genoten !! De dagen vliegen hier voorbij en voor dat we er erg in hebben is het alweer weekend.




Vanaf woensdag is de moeder van WJ bij ons en vrijdag komt Lianne weer naar Norge voor een weekendje....komend weekend zijn we op Brunstad en vanaf zondag komen Janan en Juud een nachtje bij ons slapen. Zo gaaf om al mijn NL vriendinnen weer te zien komend weekend !!


Ondertussen heeft mijn vader ook de uitslag van zijn punctie gekregen. Heftig nieuws, ze kwamen in Amsterdam en daar kregen ze te horen dat ze niets meer voor hem konden betekenen, hij had een erg agressieve vorm van nierkanker. Maar tijdens het gesprek vond de arts dat het beeld dat hij had van alle scans niet klopte met de man die tegenover hem zat. Mijn vader heeft nog geen pijn, hij voelt zich goed en hij is in goede conditie en toen stelde de arts toch nog voor om hem te laten opereren, dus dat heeft mijn vader nu ook besloten. Vandaag heeft hij een brief gekregen dat hij binnen nu en 14 dagen ingepland wordt voor een operatie in Amsterdam. Heel heftig allemaal, maar toch fijn dat ze nog iets kunnen doen ipv thuis afwachten wat er gaat gebeuren.

Als hij geopereerd wordt gaan Sanne en ik een dag of 14 daarna richting NL om hem weer op te zoeken, we missen ze erg en het is wel heftig om nu zo ver bij ze vandaan te wonen...af en toe zou ik zoooo graag even bij ze binnen komen, ze een dikke knuffel geven en even bij te praten. Maar dat kan natuurlijk niet. Gelukkig hebben we veel contact via de telefoon en mail. De afgelopen 6 weken zijn mijn 2 zussen een weekend bij mij geweest en komende vrijdag komt Lianne, dat was van te voren al zo gepland, maar het kwam nu wel heel erg goed uit, nu we het slechte nieuws van mijn vader hebben gehoord, extra fijn om je eigen zussen dan even om je heen te hebben.

Zo langzamerhand gaan we van de winter over in de lente, maar wij hopen dat we nog wel een paar keer op de ski's kunnen staan, zo genieten !!!!

3 opmerkingen:

Karien zei

Sjonge zeg, het zal nog wel heel even duren voordat die sneeuw weg is bij jullie huis!

Heel veel sterkte voor wat je vader betreft! Alles is in Gods hand, maar het zou soms wel prettig zijn als we in de toekomst konden kijken... nu moeten we het gewoon van het geloof hebben dat wat er ook gebeurt, dat dat goed is. Een goed weekend alvast! Wij blijven thuis...

Sabia zei

spannend, de operatie van je vader.

Mooie foto's

Emmy

Ans zei

Gina, ik wil jullie heel veel sterkte wensen de komende tijd met de operatie van je vader in het verschiet. Ik weet wat je doormaakt en ik kan volledig begrijpen dat het moeilijk is voor je. Je wilt zo graag een steun zijn voor je ouders. Maar ik weet zeker dat de telefoongesprekken hen heel goed doen hoor.
Groetjes Ans