28 augustus 2009

Het gewone ritme...

De vakantie is alweer 2 weekjes voorbij, het gezellige bezoek is weer naar huis en we zijn weer beland in ons dagelijks ritme. Wel even weer wennen in het begin dat alles weer op tijd moet gebeuren...Florian had ook wel weer een weekje nodig om weer te wennen aan de kinderopvang, maar gelukkig ging hij er afgelopen week weer met veel plezier naar toe. Vandaag is hij thuis en doodmoe van de afgelopen week...vaak doet hij dan op vrijdag nog even een middagdutje.



Sanne zag er ook wel weer tegenop om naar school te gaan na 8 weken vakantie. Ze had ook zo'n leuke vakantie gehad in Nederland bij opa en oma en haar tantes...het was ook wel weer een grote overgang naar huis met Florian om haar heen die heel veel aandacht van haar vraagt en haar de hele dag volgt en nadoet en 2 ouders die weer bepalen dat ze op tijd naar bed moet en die haar niet zoveel kadootjes geven als de tantes en opa en oma in Nederland :-) Gelukkig was ze vanaf dag 1 weer vriendinnen met Sabine en Helene en spelen ze veel na schooltijd samen en is ze weer gewend aan haar kleine broer....



Ik heb het heel erg naar mijn zin op mijn nieuwe werk. Er werken leuke mensen en het werk is ook leuk om te doen. Er ligt nog veel werk wat nooit gedaan is en wat ik op kan pakken en daarom mag ik ipv 3 dagen de komende weken 4 dagen werken als ik wil en wordt mijn contract over een poosje aangepast naar een 70% baan ipv 50%. Florian zit toch 4 dagen op de kinderopvang, omdat ze werken aan zijn taal achterstand. Hij is bijna 4 en praat nog steeds erg slecht nederlands en dan natuurlijk ook slecht noors. Gelukkig verstaat hij wel noors en begrijpt hij alles goed op de kinderopvang.



WJ draait na de zomer ook weer avonddiensten 1x in de 3 weken en dat begint volgende week weer, dat betekend dat hij komende vrijdag ook lekker vrij is....Sanne gaat met de AK club een dagje naar de dierentuin in Kristiansand, we moeten haar morgen om 8 uur 's ochtends afleveren en mogen haar morgenavond weer ophalen bij Grasmyr...daar zal ze wel van genieten samen met haar vriendinnen.



Jullie lezen het, we zitten weer in ons gewone ritme, maar na 2 weken zijn we er wel weer aan gewend en we gaan genieten van een gezellig weekend....

2 opmerkingen:

Ans zei

Hallo luitjes,
ja het is natuurlijk erg gezellig bezoek te hebben of om op bezoek te gaan. Maar iedereen is het beste gebaat bij de normale gang. Fijn dat je werk goed bevalt en ook positief dat er gewerkt wordt aan de taal voor Florian. Caitlin doet het hier erg goed, maar ze heeft dan ook twee zussen die haar heel veel leren en .......die ook af en toe oma zeggen hoe ze iets uit moet spreken. Ja, ik leer ook nog iedere dag hoor.
Groetjes Ans

baasbraal zei

Leuk om jullie gevonden te hebben! Sinds twee maanden wonen wij in Zweden,in Linköping. Ik vind het heerlijk hier in Scandinavië. Ik heb natuurlijk nog geen winter meegemaakt, maar ik verheug me er op. Je kunt mijn blog volgen op http//baasbraal.wordpress.com
Ik ga jullie volgen!