21 november 2008

Verjaardag, visite uit Ned. en nog veel meer....




Samen met mijn moeder !!



en met mijn lieve jongste zusje !!


Ja, weer hoog tijd voor een nieuwe blog !!

Er is weer veel gebeurd de afgelopen 2 weken en daarom had ik ook geen tijd om mijn blog bij te werken. Woensdag 12 november was ik jarig, omdat ik visite uit Nederland zou krijgen het weekend daarna hebben we het later gevierd. Maar mijn verjaardag ging toch niet helemaal zonder iets leuks voorbij, want we werden uitgenodigd om bij Elin en Arjan te komen eten !! We hebben, zoals eigenlijk altijd, een supergezellige avond gehad, Elin had weer heerlijk gekookt en zelfs een taart erbij gebakken !! Smullen !!
Donderdag kwamen mijn moeder en mijn jongste zusje Denise aan in Noorwegen. Zo super om ze weer te zien, vooral mijn zusje Denise had ik al sinds januari niet meer gezien, dus dat werd ook weer hoog tijd !! Zaterdag hebben we uren gewinkeld in een mege groot overdekt winkelcentrum in Skien, alles was al in kerstsfeer, dus dat was wel heel gezellig winkelen. Mijn moeder had voor Sanne allemaal verfspulletjes gekocht en daarna heeft Sanne een schilderles van haar gehad. Zondag zijn we gaan wandelen aan zee bij Langesund en ´s middags hebben mijn moeder en ik mijn eerste noorse taart gebakken, Verdens Beste....´s avonds vierden we de verjaardag van WJ en mij. De Ned. juf van Sanne kwam, Arjan en Elin, de zus van Elin en Luc en Jelly met hun 2 kinderen. Ook waren mijn moeder en Denise er natuurlijk. Het was een gezellige avond en iedereen vond onze taart lekker. Dus gaan we hem snel nog een keer proberen te maken !!
Maandag zijn we weer terug naar Nederland gevlogen....Mijn ouders hebben alweer een reisje richting het Noorden gepland in april.

Luc en Jelly hebben de sleutel van hun huis hier in Noorwegen gekregen en vanavond is WJ een avondje aan het helpen, ook heb ik het huis samen met de kids vanavond bewonderd...prachtig !! Een echt mooi groot noors huis, met veranda´s en een grote kelder.

Nog even wachten en dan kunnen wij ook verhuizen, maar tot die tijd genieten we ook echt van ons huisje in Brevik aan het water....want het uitzicht wat we nu hebben krijgen we natuurlijk niet meer terug.

e gaan genieten van ons weekend. We lazen op het nieuws dat het stormt in Nederland....wij hebben hier gelukkig nergens last van , zoals gewoonlijk is de lucht weer blauw, schijnt het zonnetje en is het lekker koud !! Vanmorgen stond de teller op -3 !!

Maandag moet ik nog een dagje op cursus hier in de buurt en dinsdagavond vertrek ik weer voor 2 dagen naar Oslo, voorlopig mijn laatste cursus !!
Klik op de link hieronder voor de foto´s van de afgelopen 2 weekjes.

1 opmerking:

Anoniem zei

Hallo Gina,
Alsnog gefeliciteerd met je verjaardag en ik vond het weer een gezellig verhaal, maar............ben ook heel erg benieuwd naar het recept van de Noorse taart. Aanstaande zondag wordt ons Caitlin 2 jaar en misschien kunnen we dan ook zoiets lekkers maken. Laat je het een keertje aan me weten? Mijn mailadres is:ansvangremberghe@gmail.com