09 september 2008

Oslo



Florian moe na een dagje kinderopvang, Sanne heeft een lekker plekje op haar bed voor hem gemaakt en hij mag al haar knuffels hebben. Zo lief !!!

Vorige week maandag werd Florian ziek...dus we hebben een rustig weekje achter de rug. Gelukkig kon WJ een aantal dagen thuisblijven van zijn werk, want voor mij was het nu niet echt handig om thuis te blijven nu ik net ben begonnen met werken en ik nog hard ingewerkt wordt.


In Nederland moesten we vrij nemen als 1 van de kinderen ziek werden, maar hier in Noorwegen is er een regel dat je per persoon per jaar 10 dagen doorbetaald krijgt als je thuis blijft omdat je kind ziek is !! Dat is natuurlijk perfect, want anders kost het natuurlijk allemaal vakantiedagen.


Gelukkig is hij weer aardig opgeknapt en kon hij maandag weer naar de barnahage. Vandaag en gister ging het gelukkig een stuk beter met hem op de barnahage, hopelijk gaat hij het elke dag leuker vinden ! Vandaag had hij zelf 2 broodjes gegeten, terwijl ik er thuis nooit brood inkrijg bij hem en hij had in het gymlokaal gespeeld.


Sanne heeft vrijdag voor het eerst meegedaan met meidenvoetbal en ze vind het helemaal gaaf...dus vanaf nu lekker elke vrijdag voetballen in Grenland !!



Vandaag had ik mijn 1e cursus in Oslo, er volgen er nog 5 de komende 2 maand !! Gelukkig was het vandaag maar 1 dag, komende maandag en dinsdag blijf ik een nachtje over in Oslo, want dan heb ik 2 dagen cursus. Vanmorgen was ik om 6 uur vertrokken en liep pas om half 10 het cursuslokaal in.....de terugweg ging gelukkig sneller. De cursus was ontzettend saai en de mensen die daar waren ook, er wordt niets gevraagd en geen antwoord gegeven op vragen, iedereen is doodstil en tijdens de overheerlijke lunch werd er ook geen woord gewisseld, toch heel anders dan in Nederland, want daar laait een discussie nogal eens op tijdens zulke cursussen en heb je er altijd wel mensen tussen zitten die constant vragen stellen of het altijd beter weten dan diegene die de cursus geeft...toch Evelien?? Erg saai dus hier in Noorwegen.



Donderdag ga ik samen met mijn collega´s naar een Spa hotel in Kragerø, daar hebben ze samen met alle verkopers uit verschillende landen een bijeenkomst, lunch, diner en vistur.....De hele dag gaat in het Engels en ik moet mij daar in het Engels voorstellen aan de andere collega´s die ik nog niet ken....Mijn Engels is echt slecht, dus maar hopen dat het een beetje goed gaat.



Je leest het, het thuis zitten van mij is nu echt afgelopen en ik krijg een berg energy van weer lekker werken.
Wij gaan nu genieten van ons vrije avondje...


Ons kleine neefje op de webcam....wat een schatje !!

1 opmerking:

Anoniem zei

Gelukkig dat Florian weer beter is. Het is nooit fijn om te zien dat je kind ziek is vind ik.
Het klinkt dus al goed dat hij brood heeft gegeten op de barnehage. Zien eten doet eten he!?
Het komt vast wel goed met hem hij heeft gewoon een langere wenperiode nodig dan andere kinderen. Leuk dat Sanne op voetbal zit. Dat is geloof ik wel de sport hier of niet?
Fijn dat je het naar je zin hebt op het werk. Dat is toch belangrijk. Ik kan me voorstellen dat het dan een saaie cursus is. Dan heb je er zeker ook niet zo veel zin in de volgende keer. En dan moet je ook nog eens twee dagen achter elkaar.
Waar zou het dan door komen? Durven ze geen contact te maken dan ofzo?
Geniet maar heerlijk van al dat extra's wat je baan bied. Kun je dan beter noors dan engels?
Het gaat vast wel lukken.

Fijn weekend.

Groetjes Nancy