16 maart 2008

oma Olthuis op visite


We zijn ondertussen weer 2 weekjes verder....
De moeder van Willem-Jan is hier een paar dagen geweest, Willem-Jan werkt in Larvik en dat is ongeveer 20 min. van het vliegveld Torp in Sandefjord. Uit zijn werk kon hij doorrijden naar het vliegveld en haar ophalen. We hebben 3 gezellige dagen gehad, WJ zelf moest werken, maar Sanne en ik vonden het leuk dat ze er was. Vooral Sanne heeft heel veel spelletjes met oma gedaan en vond het geweldig !! Vrijdagavond ben ik samen met haar naar Brunstad gegaan en daar ben ik tot zondag gebleven. Ik mocht slapen in het huisje van Zefanja, dat was gezellig !!. Superleuk om een stel vriendinnen van mij uit Nederland daar weer te zien !! Vrijdagavond vierden we de verjaardag van Josina, maar omdat ze allemaal via Oslo ipv Torp moesten reizen door de mist, begon het feestje pas laat in de avond. Zaterdagmiddag hebben we het nog een keer overgedaan in de koffiebar, heel gezellig. Zaterdagavond hadden we een prachtig feest en zondagochtend ben ik weer naar huis gereden.

Met Florian moeten we nu weer stoppen met het slaapmedicijn. Het hielp voor hem echt goed. Hij sliep vanaf een uur of 8 tot 5 uur ´s ochtends door. Soms moesten we er nog 1x heen om een uur of 2. Maar helaas....we moesten stoppen en hij is ziek geworden, heel erg verkouden, hoesten en een zere keel, dus de slapeloze nachten beginnen weer opnieuw !! Mijn ouders komen donderdag voor een weekje bij ons en zei nemen weer een ander homeopatisch medicijn mee, we gaan gewoon door met expirimenteren, hij zal toch wel ooit een keer gewoon lekker slapen ´s nachts ?? Het is maar goed dat we dit niet wisten toen hij geboren was, want dan zagen we het allang niet meer zitten, nu denken we elke keer...het zal toch nu wel snel een keertje goedkomen....maar ja...de vraag is alleen nog, wanneer??


Wij verheugen ons ondertussen op het nieuwe bezoek uit Nederland, mijn ouders !! Ze nemen 2 koffers mee, die wij voor een deel kunnen vullen met nederlandse produkten, zoals uiteraard weer de senseo...maar het verlanglijstje is nog wel groter, dus dat komt weer mooi uit !

Sanne heeft nu paasvakantie, ze heeft net in februari wintervakantie gehad en de volgende vrije dagen staan al weer voor de deur. Ze heeft 1,5 week vrij, dus is gezellig thuis als opa en oma komen. WJ moet werken tot woensdag 12 uur en dan begint voor hem ook een kleine week vakantie, heerlijk !! We hebben een somber weekje achter de rug, niet veel regen, maar wel veel bewolking, maar sinds 2 dagen is het weer prachtig weer, het lijkt zelfs wel een beetje voorjaar, want het is ook wat warmer aan het worden. Sanne is een mooie hut in het bos naast ons huis aan het bouwen en wij genieten van ons heerlijke zonnige weekendje. Hopelijk blijft het de komende week zo mooi weer !!

2 opmerkingen:

Ans zei

Hallo familie Olthuis,
Gezellig dat je ouders komen en dat ze 2 volle koffers met van alles en nog wat meebrengen. Las dat Sanne nu al vakantie heeft. Hier gaan ze nog een weekje naar school, maar ik weet eigenlijk niet hoeveel dagen Malin vrij is. Maar goed dat ze de komende week niet vrij is, want er worden hier Maartse buien verwacht. Gisteren leek het wel voorjaar.

Voor ons komt het nu ook dichterbij hoor. Hans kan kiezen uit banen, dus vandaag of morgen zal er wel een beslissing worden genomen.

Ik las dat er ook weer slaapprobleempjes zijn met Florian. Ik hoop voor jullie dat het echt een keertje beter wordt, want dit is niet leuk meer.

Gina, ik wens je een ongelooflijk fijne week en wens jullie fijne dagen toe.

Groetjes Ans

Stordalen Gardsbruk zei

Hallo Gina,
Ik heb 'even' je weblog doorgeneusd omdat ik je al zo lang miste op Norsk.nl.

Het gaat over het algemeen wel lekker met jullie zie ik wel. Fijn dat jullie trives i Norge!
Jammer dat je weer moet stoppen met de medicijnen voor Floria. Lijkt mij heel vermoeiend zowel voor hem als voor jullie.

En Sanne gaat ook al zo goed. Skieen en nu al weer paasvakantie. Het is wel heel relaxed he, hier in Noorwegen.

Ik zal jullie blog bij mijn favorieten zetten, dan kan ik ze regelmatig doorlezen. En natuurlijk zal ik ook af en toe reageren.

Hartelijke groeten
Tine Koene (Rjukan)

P.S. Als je de heren Derks weer eens treft, groet ze van me. Volgens mij zijn ze beide, zowel Arjan als Gert-Jan, oud-leerlingen van mij.